logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

Ochrona danych osobowych
 

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps 18 03

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

Kultura w regionie

wrota-kult

190305 festiwalTegoroczny Muzyczny Festiwal w Łańcucie będzie wyjątkowy. Po raz pierwszy koncerty odbędą się m.in. na dziedzińcu krasiczyńskiego zamku, a po kilku latach przerwy, festiwalowa publiczność wróci do Bazyliki w Leżajsku. O szczegółach muzycznego święta, mówili podczas konferencji prasowej w Filharmonii Podkarpackiej: marszałek Władysław Ortyl oraz Marta Wierzbieniec – dyrektor placówki.

W spotkaniu z mediami wziął udział także burmistrz Łańcuta Rafał Kumek oraz wicedyrektor Filharmonii Marta Gregorowicz.

Wyróżnikiem tej edycji Festiwalu, będzie czas jego trwania. Jest on w tym roku rekordowo długi, gdyż koncert otwierający zaplanowano na 11 maja, natomiast finał odbędzie się 26 maja. Po raz pierwszy od kilku lat, otwarcie Festiwalu nie będzie miało plenerowego charakteru. O przyczynach tego stanu rzeczy mówił marszałek Władysław Ortyl.

- Muzeum przechodzi niezwykły proces inwestycyjny. Trwa renowacja tego wspaniałego zabytku. Trafia tam wiele środków, w tym funduszy europejskich, co niestety nie pozwala nam na realizację otwarcia w tym miejscu – mówił Władysław Orty, jednocześnie dodając - Festiwal jednak nie pozostaje bez koncertu plenerowego. Odbędzie się on w Krasiczynie, i będzie to koncert poświęcony Stanisławowi Moniuszce, nawiązujący do trwającego właśnie „Roku” tego wielkiego artysty – powiedział marszałek.

Festiwal w tym roku będzie składał się z 11 koncertów. Organizatorzy przewidują, że weźmie w nich udział ponad 8 000 melomanów.

- Wyzwaniem będzie dla nas frekwencja, głównie z powodu braku koncertu otwierającego w łańcuckim plenerze. Prezentując jednak tak atrakcyjny program, zamierzamy utrzymać poziom z ubiegłych lat – przekonywał marszałek Ortyl.

Otwarcie zaplanowane na 11 maja, odbędzie w Sali Balowej łańcuckiego Zamku. Z koncertem wystąpi grupa wokalistów The King’s Singers. O szczegółach tego wydarzenia mówiła Marta Wierzbieniec – dyrektor Filharmonii Podkarpackiej.

- The King’s Singers to wyjątkowi śpiewacy. To zespół o 50-letniej już tradycji. Ich repertuar jest niezwykle szeroki – sięgający od renesansu po współczesność. Jednym z autorów utworu dla tej grupy jest Krzysztof Penderecki – mówiła Marta Wierzbieniec.

W kolejnych dniach łańcucka publiczność usłyszy m.in. muzykę Chopina i Komedy. W Sali Balowej zamku wystąpią także po raz pierwszy artyści z Rumunii: pianistka Mara Dobresco i wiolonczelista Andrei Kivu.

- W czasie Festiwalu w łańcuckim Zamku będzie prezentowana wystawa fotografii związanych ze 100-leciem nawiązania stosunków dyplomatycznych pomiędzy Polską a Rumunią. Niespodzianką będzie także prezentacja filmu z 1923 roku, który ukazuje przyjazd rumuńskiej pary królewskiej, właśnie do Zamku w Łańcucie – dodała dyrektor Wierzbieniec.

Dyrektor Filharmonii przybliżyła także kilka muzycznych szczegółów koncertu plenerowego.

- Koncert odbędzie się na dziedzińcu Zamku w Krasiczynie, i będzie to gala operowa w wykonaniu polskich artystów, laureatów różnych edycji wokalnego konkursu im. Stanisława Moniuszki. W tym roku realizowana jest 10. edycja konkursu, która kończy się 11 maja. Zatem oprócz laureatów poprzednich konkursów, gościć będziemy także laureata tegorocznej edycji. Wystąpią: Urszula Kryger, Katarzyna Oleś – Blacha, Rafał Bartmiński, Adam Zdunikowski, Marcin Bronikowski. Całość poprowadzi znakomity czeski dyrygent - Jiří Petrdlík - mówiła Marta Wierzbieniec

Festiwal w tym roku wraca do Leżajska. 25 maja w tamtejszej Bazylice, Wrocławska Orkiestra Barokowa zaprezentuje Mszę h-moll J.S. Bacha. Ostatnim koncertem Festiwalu będzie występ tenora Piotra Beczały w towarzystwie Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot pod batutą Wojciecha Rajskiego.

Cały PROGRAM FESTIWALU znajduje się poniżej.

Michał Mielniczuk/BP UMWP

PROGRAM
58. MUZYCZNEGO FESTIWALU W ŁAŃCUCIE

INAUGURACJA 58. MUZYCZNEGO FESTIWALU W ŁAŃCUCIE
11 maja 2019 r.
sobota, godz. 19. 00
SALA BALOWA MUZEUM ZAMKU W ŁAŃCUCIE

THE KING`S SINGERS  

Patrick Dunachie – kontratenor

Edward Button – kontratenor

Julian Gregory – tenor

Christopher Bruerton – baryton

Nick Ashby – baryton

Jonathan Howard – bas

PROGRAM:

Harold Arlen, arr. Richard Rodney Bennett It’s a new world
Trad., arr. Philip Lawson I love my love

Simon and Garfunkel, arr. Philip Lawson April come she will

Sarah McLachlan, arr. Philip Lawson When she loved me

Anonymous Dindirin

Johannes Brahms Vineta

Edward Elgar Deep in my soul

Jackson Hill Remembered Love

Clément Jannequin Au joly jeu

Orlandus Lassus Im Mayen

Orlandus Lassus Toutes les nuits

Orlandus Lassus Chi chilichi

Trad., arr. Bob Chilcott Tuoll on mun kultani

Jean Sibelius Rakastava

The King’s Singers to zespół, który powstał powstał 1 maja 1968 r. z inicjatywy szóstki chórzystów – absolwentów King’s College Uniwersytetu Cambridge. Od początków istnienia aż do chwili obecnej, grupa występuje jako sześcioosobowy ansambl. Zespół dysponuje bogatym repertuarem, urozmaiconym pod względem gatunkowym i stylistycznym. The King’s Singers brał udział w licznych programach telewizyjnych cieszących się ogromną popularnością. licznych ośrodkach muzycznych i salach koncertowych o międzynarodowej renomie, m.in. Royal Albert Hall w Londynie, Carnegie Hall w Nowym Jorku czy na deskach Opery w Sydney.

Imponujący dorobek artystyczny zespołu znajduje potwierdzenie w szeregu zdobytych nagród, takich jak m.in. dwie statuetki Grammy, nagrodę Emmy, a także wyróżnienie na łamach „Hall of Fame” prestiżowego magazynu muzycznego Gramophone.

100zł

18 maja 2019r. sobota, godz. 18:00
SALA BALOWA MUZEUM ZAMKU W ŁAŃCUCIE

RECITAL

KRZYSZTOF JABŁOŃSKI - fortepian

PROGRAM:

F. Chopin

Krzysztof Jabłoński - laureat 3. nagrody XI Międzynarodowego Konkursu im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1985) oraz szeregu czołowych nagród
w międzynarodowych konkursach pianistycznych w: Mediolanie (1980), Palm Beach (1988), Monzy (1988), Dublinie (1988), Nowym Jorku (1989), Calgary (1992) oraz Złotego Medalu w Konkursie im. Artura Rubinsteina w Tel Awiwie (1989). Od ponad 30 lat jest aktywny jako solista i kameralista. Występuje na estradach Europy, obu Ameryk, Azji, Izraela. Wykonywał recitale w prestiżowej serii koncertów mistrzowskich w Filharmonii Berlińskiej. Występował m.in. z takimi zespołami, jak: 18th Century Orchestra, Berner Symphonie-Orchester, Radio-Sinfonieorchester Stuttgart des SWR, Düsseldorfer Symphoniker, Hamburger Symphoniker, Jenaer Philharmonie, Festival Orchestra of the Grand Teton Music Festival, Helsinki Philharmonic, Lahti Symphony Orchestra, Tokyo Philharmonic Orchestra, Kirishima Festival Orchestra, Orkiestra Filharmonii Narodowej w Warszawie, NOSPR oraz pod batutami tej miary mistrzów, co: Valery Gergiev, Andrzej Boreyko, Krzysztof Penderecki, Jerzy Semkow, Jerzy Maksymiuk, Frans Brueggen, Witold Rowicki, Antoni Wit i Jan Krenz.
Muzyka kameralna należy do pasji Jabłońskiego, a wśród artystów, z którymi współpracował, są m.in.: Tsuyoshi Tsutsumi, Arto Noras, Konstanty A. Kulka, Tomasz Strahl, Teng Li, Tamaki Kawakubo, Jing Zhao, Roberto Díaz i Daniel Gaede. Jest także pianistą Kwintetu Warszawskiego.

50zł (K)

18 maja 2019 r. sobota, godz. 21. 00
HOTEL SOKÓŁ W ŁAŃCUCIE


„TRIBUTE TO KOMEDA"

ANDRZEJ JAGODZIŃSKI TRIO I AGNIESZKA WILCZYŃSKA

PROGRAM:
K. Komeda, W. Młynarski - W teatrzyku twej młodości

K. Komeda - Svantetic

K. Komeda - Bossanova nr 1

K. Komeda, W. Młynarski - Samotne wyspy serc

K. Komeda, W. Młynarski - Rosemarys baby

K. Komeda, W. Młynarski - Do widzenia do jutra

K. Komeda, A .Osiecka - Nie jest źle

K. Komeda - Forth

K. Komeda, W. Młynarski - Szara kolęda

W kwietniu 2019 roku przypada 50-ta rocznica śmierci Krzysztofa Komedy - wybitnego polskiego kompozytora, twórcy muzyki do wielu filmów
i niekwestionowanego prekursora jazzu. Jego twórczość pozostaje niezmiennie żywa – zachwyca kolejne pokolenia, inspiruje artystów.

            Andrzej Jagodziński, znakomity pianista i aranżer, mający na swoim koncie sukcesy na polskie i międzynarodowej scenie muzycznej, zdobywca dwóch prestiżowych nagród muzycznych Fryderyk, podjął się niezwykłego zadania - zaaranżowania na nowo utworów Krzysztofa Komedy. Do współpracy zaprosił najlepszych artystów polskiej i światowej sceny jazzowej: Roberta Majewskiego, Adama Cegielskiego i Czesława Bartkowskiego, który przez dwa lata grał w formacji Komedy (sic!) oraz znakomitą wokalistkę jazzową Agnieszkę Wilczyńską, niezwykle cenioną zarówno przez miłośników jazzu, jak i krytyków muzycznych (jej talent został dostrzeżony i w 2016 roku za płytę „Tutaj mieszkam” Artystka otrzymała nagrodę Fryderyk). Publiczności zaprezentowane zostaną najbardziej znane kompozycje Krzysztofa Komedy m.in,: W teatrzyku twej młodości (K. Komeda, W. Młynarski), Svantetic (K.Komeda); Samotne wyspy serc (K. Komeda, W. Młynarski); Rosemarys baby (K. Komeda, W. Młynarski; Do widzenia do jutra ( K. Komeda, W. Młynarski); Szara kolęda ( K.Komeda, W. Młynarski). Tok 2019 został ogłoszony przez organizację UNESCO Rokiem Komedy.

50 zł









19 maja 2019 r. niedziela,
godz. 18. 00
SALA FILHARMONII PODKARPACKIEJ W RZESZOWIE

ARTYŚCI OPERY LWOWSKIEJ

PROGRAM:
P. Czajkowski – Balet „Jezioro łabędzie”

Historia artystów Baletu Lwowskiego sięga 80 lat. W skład zespołu wchodzą młodzi artyści, zdobywcy międzynarodowych konkursów, doświadczeni choreografowie, najlepsi tancerze Ukrainy. W repertuarze Baletu Lwowskiego znajduje się 25 klasycznych w współczesnych baletów. Zespół baletowy ze Lwowa często występuje w Polsce, Francji, Hiszpanii, Portugalii Niemczech, Norwegii, Szwecji, Szwajcarii. Dyrektorem artystycznym Baletu Lwowskiego jest Igor Chramow.

90 zł (K)

20 maja 2019 r. poniedziałek, godz. 19.00
SALA BALOWA MUZEUM ZAMKU W ŁAŃCUCIE


KONCERT KAMERALNY

MARA DOBRESCO – fortepian
ANDREI KIVU -
wiolonczela

PROGRAM:

Z. Kodaly: Sonata op. 4

                 - Adagio

                 - Sonatina

P. Constantinescu - Toccata „Taniec z Dobrudży”

H. Rădulescu - Ancestral bells

J.S. Bach – I Sonata g – moll na skrzypce

Mara Dobresco - francusko-rumuńska pianistka została zauważona przez publiczność i krytyków muzycznych za grę pełną temperamentu, finezji oraz elegancji frazowania. Jest absolwentką Konserwatorium Muzycznego im. George Enescu w Bukareszcie, Konserwatorium Paryskiego oraz Konserwatorium w Genewie. Występuje z recitalami we Francji, Rumunii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Austrii, Bułgarii, Rosji, Argentynie, Australii i Japonii, a także Stanach Zjednoczonych. Nagrywała dla Radio France, Radio Suisse Romande i Radio oraz Télévision Nationale Roumaine. Jest laureatką licznych międzynarodowych konkursów. Ma w swoim repertuarze muzykę wielu epok - jest także entuzjastką i wykonawcą muzyki współczesnej.

Andrei Kivu – rumuński wiolonczelista mieszkający w Paryżu występował jako solista z wieloma orkiestrami na całym świecie; ma na swoim koncie liczne nagrania dla rumuńskiego radia i telewizji oraz innych stacji radiowych na całym świecie. Otrzymał wiele międzynarodowych nagród i wyróżnień. Jego obecny repertuar obejmuje szeroki wachlarz stylów: od muzyki J. S. Bacha po muzykę współczesną - awangardową i eksperymentalną. Andrei Kivu występuje jako solista oraz kameralista. Nagrał ponad 30 płytach CD i DVD. Był dyrektorem artystyczny MultiSonicFest (2004-2008), członkiem-założycielem Pro Contemporania Ensemble (Bukareszt, 1989) oraz Free Sound International Ensemble (Berno, Szwajcaria, 2003) oraz członkiem Hyperion International Ensemble (od 1997) oraz Presence Foundation (Nowy Jork / Paryż, od 2007). Andrei Kivu jest jedynym wiolonczelistą na świecie, który opracował
i zagrał na wiolonczeli Sonaty i Partity skrzypcowe J. S. Bacha.

30zł (K)

21 maja 2019 r. wtorek, godz. 19.00
SALA BALOWA MUZEUM ZAMKU W ŁAŃCUCIE

VINCENZO CAPEZZUTO I SOQQUADRO ITALIANO

PROGRAM:
Od Monteverdi`ego do Miny
Podróż po włoskiej muzyce od roku 1600 do lat 60 XX stulecia.

Soqquadro Italiano to grupa muzyczna założona w 2011 roku w Bolonii przez Claudio Borgianniego i Vincenzo Capezzuto. Na arenie międzynarodowej uważana jest za jedną z najbardziej oryginalnych i innowacyjnych ekspresji europejskiej sceny klasycznej muzyki wykraczającej poza jeden styl, Soqquadro Italiano wykorzystuje wszystkie języki artystyczne, od śpiewania i muzyki, aż po taniec, sztukę wizualną
i inne.

Claudio Monteverdi i Mina Mazzini, dwie zupełnie różne włoskie osobowości, odległe w czasie, lecz połączone cienką „czerwoną linią”, która ciągnie się do nas. Prawie cztery wieki dzielą tych dwóch wspaniałych artystów, ale jest wiele wspólnych punktów, które łączą ich nierozerwalnie: miasto Cremona, bycie rewolucjonistami pomimo krytyki, bycie symbolem nowego rodzaju występu. Kierunek w repertuarze włoskiej muzyki, od początku siedemnastego wieku aż po wielki boom piosenki lat 60. Niepowtarzalny głos Vincenzo Capezzuto staje się prawdziwym wątkiem całego koncertu, głos o rzadkiej i nie dającej się określić strukturze, który jest w stanie wziąć publiczność w tę podróż przez odległe wieki, ale zdecydowanie wpleciony. Od Monteverdi’ego do Miny to koncert wspaniałych wizjonerów, możemy go określić jako „concerto alla bastarda”, ciągłe przejście, dialog pomiędzy „światem” Miny i „światem” Monteverdi’ego.

50zł (K)

22 maja 2019 r. środa, godz. 19.00
SALA BALOWA MUZEUM - ZAMKU W ŁAŃCUCIE

KONCERT KAMERALNY

BARTŁOMIEJ NIZIOŁ - skrzypce

MICHAŁ FRANCUZ – fortepian

PROGRAM:
I. J. Paderewski - Sonata op. 13 na skrzypce i fortepian

Z. Stojowski - Sonata op.13 
W. Żeleński - Sonata F - dur op. 30 na skrzypce i fortepian

Bartłomiej Nizioł urodził się w 1974 roku w Szczecinie. Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 5 lat. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną
w Poznaniu pod kierunkiem prof. Jadwigi Kaliszewskiej, następnie naukę swą kontynuował pod kierunkiem prof. Pierre’a Amoyala w Conservatoire de Lausanne. Swoje umiejętności gry na skrzypcach rozwijał także na licznych kursach muzycznych pod okiem takich znakomitych profesorów, jak Zachar Bron, Ruggiero Ricci, Herman Krebbers czy Michael Frischenschlager. Jest laureatem pierwszych nagród na najbardziej liczących się międzynarodowych konkursach skrzypcowych w Poznaniu
(I nagroda na X Międzynarodowym Konkursie im. H. Wieniawskiego, 1991), Adelajdzie, Pretorii, Brukseli i Paryżu. Jako solista występował z najlepszymi orkiestrami na świecie. Jako kameralista występował z tak znakomitymi artystami, jak Elisabeth Leonskaja, Pinchas Zuckermann czy Sol Gabetta. W 2011 roku z wielkim powodzeniem zadebiutował wraz z Marthą Argerich na festiwalu „Chopin i jego Europa” w. Warszawie. Od 1995 roku artysta mieszka w Szwajcarii. W latach 1997-2003 był koncertmistrzem Orkiestry Tonhalle, a od roku 2003 jest koncertmistrzem orkiestry operowej Zürich Philharmonia.
Od września 2008 roku jest profesorem Hochschule der Künste Bern. Bartłomiej Nizioł został czterokrotnie nagrodzony Fryderykiem za nagranie utworów Henryka Wieniawskiego, Grażyny Bacewicz, Eugène Ysaÿe'a i Karola Lipińskiego. Gra na instrumencie Guarneri del Gesú z 1727 roku.

Michał Francuz – artysta wszechstronny i charyzmatyczny. Koncertujący pianista, kameralista, pedagog. Od ponad dwudziestu lat prowadzi intensywną działalność artystyczną, występując z koncertami symfonicznymi, recitalami solowymi i kameralnymi w Polsce oraz za granicą. Znany jest publiczności m.in.: Polski, USA, Rosji, Niemiec, Szwajcarii, Hiszpanii, Portugalii, Włoch, Danii, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii, Czech, Algierii, Arabii Saudyjskiej oraz Indonezji. Jako solista oraz kameralista, współpracuje z Filharmonią Poznańską, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Filharmonią Szczecińską, Filharmonią Gorzowską, Filharmonią Jeleniogórską, Orkiestrą Feelharmony, Orkiestrą Colegium F, Orkiestrą Kameralną lAutunno, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Teatrem Polskim w Szczecinie, Teatrem Kameralnym
w Szczecinie, Opera
̨ Bałtycką w Gdańsku oraz Towarzystwem Muzycznym
im. H. Wieniawskiego w Poznaniu. W październiku 2016 roku był oficjalnym pianistą XV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego
w Poznaniu.


50zł (K)

23 maja 2019 r. czwartek, godz. 19.00
SALA BALOWA MUZEUM ZAMKU W ŁAŃCUCIE

BILKENT SYMPHONY ORCHESTRA
MICHAEL MACIASZCZYK -
dyrygent
KRZYSZTOF MEISINGER -
gitara

PROGRAM:
W. A. Mozart – Uwertura do opery “Wesele Figara”

J. Rodrigo - Concerto de Aranjuez

W.A. Mozart- Symfonia nr 41 C- dur “Jowiszowa”

Bilkent Symphony Orchestra powstała w 1993 r., jako oryginalny projekt artystyczny Bilkent University. Orkiestra założona została przez Wydział Muzyki
i Sztuk Widowiskowych. Zespół składa się ze znakomitych artystów i nauczycieli akademickich, pochodzących z Turcji i 12 innych krajów. Orkiestra, wraz z gościnnie występującymi tureckimi i zagranicznymi dyrygentami, solistami i chórami daje około 50 koncertów rocznie. Państwowa wytwórnia Bilkent Music Production wydała ponad 40 płyt CD z koncertami Bilkent Symphony Orchestra (EMI, CPO, Naxos). Bilkent Symphony Orchestra występowała pod batutą takich dyrygentów jak Stefan Asbury, Vladimir Ashkenazy, John Axelrod, Jean-Claude Casadesus, James Feddeck, Vladimir Fedoseyev.

Michael Maciaszczyk - skrzypek i dyrygent znany ze swoich natchnionych interpretacji i wyjątkowej wrażliwości na barwę dźwięku. Na mieszkającego w Wiedniu muzyka ogromny wpływ miały doświadczenia zdobyte w Weiner Kammer Orchester (jako koncertmistrz), Wiener Staatsoper, Wiener Philharmoniker, GoldbergTrioWien, Toyota Master Players, Ensemble Wiener Collage i innych grupach, a także podczas pracy z wieloma autorytetami ze świata muzyki.

Krzysztof Meisinger- urodzony w 1984 roku. W opinii wielu krytyków muzycznych, jak i melomanów z całego świata, jest jednym z najbardziej fascynujących i charyzmatycznych młodych gitarzystów klasycznych. Jego talent międzynarodowa krytyka porównuje do talentu Pepe Romero, czy Piotra Anderszewskiego. Występuje na całym świecie – od Tokyo po Los Angeles i Buenos Aires koncertując w takich salach jak Filharmonia Berlińska, Theatre de Chatelet w Paryżu, Tokyo International Forum, Niigata Concert Hall, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Theatre du Palais Royal w Paryżu, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie, Hatch Recital Hall w Rochester, Raitt Recital Hall w Malibu, czy Grossmunster w Zurichu. Jego debiut w Filharmonii Berlińskiej w 2014 roku zakończył się wielominutową owacją na stojąco. Występował na wielu festiwalach m.in. Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, „Muzyka w Starym Krakowie”, Letni Festiwal Filharmonii Narodowej, La Folle Journee de Varsovie, „Toruń- Muzyka i Architektura”, czy Festiwal Laureatów Konkursów Muzycznych
w Bydgoszczy. Zainspirował wielu kompozytorów do napisania nowych utworów na gitarę - m.in. cykl "Concerti Grossi" napisane dla niego przez Dmitria Varelasa.

50zł (K)

24 maja 2019 r - piątek, godz. 19.00
DZIEDZINIEC ZAMKU W KRASICZYNIE
KONCERT PLENEROWY
Z OKAZJI 200. ROCZNICY URODZIN STANISŁAWA MONIUSZKI

ORKIESTRA SYMFONICZNA FILHARMONII PODKARPACKIEJ

JIRI PETRDLIK - dyrygent

KATARZYNA OLEŚ – BLACHA - sopran
URSZULA KRYGER – mezzosopran
RAFAŁ BARTMIŃSKI –
tenor
ADAM ZDUNIKOWSKI –
tenor

          

Jiří Petrdlík - jest uznawany za jednego z najbardziej uznawanych europejskich dyrygentów swojego pokolenia. W latach 2002-2009 był stałym dyrygentem Teatru Narodowego w Brnie i dyrektorem muzycznym tamtejszego Teatru Miejskiego. Od 2004 r. jest stałym dyrygentem Teatru im. J. K. Tylta w Pilźnie. Regularnie współpracuje gościnnie z prestiżowymi międzynarodowymi scenami operowymi (np. W Mesynie, Tuluzie, Warszawie, Północnym Teksasie, Pradze, Szegedzie, Kairze, Aleksandrii itp.).W dziedzinie muzyki symfonicznej Jiří Petrdlík dyryguje czołowymi orkiestrami czeskimi i zagranicznymi. Jest gościnnym dyrygentem Orkiestry Filharmonii Podkarpackiej w Rzeszowie. Od roku 2015 Petrdlík regularnie organizuje prestiżowe noworoczne trasy koncertowe w Chinach z wybitnymi europejskimi orkiestrami. Prowadził także szeroką działalność jako chórmistrz (od 2009 r. dyrektor artystyczny Praskiego Chóru Mieszanego), muzykolog (Uniwersytet Karola w Pradze) , wydawca i pedagog (kierownik wydziału dyrygentury Konserwatorium im. Jaroslava Ježka w Pradze).

Urszula Kryger mezzosopran - jest jedną z najbardziej uznanych polskich śpiewaczek. Ukończyła studia pianistyczne i wokalne w Akademii Muzycznej w Łodzi. Uczestniczyła w wielu międzynarodowych konkursach muzycznych, otrzymując wysokie nagrody. Do jej największych sukcesów należą zwycięstwa
w I Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Wokalistów im. St.Moniuszki
w Warszawie (1992), VI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. J. Brahmsa
w Hamburgu (1994) oraz 43. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym ARD
w Monachium (1994). Odtąd jej karierze towarzyszy niesłabnące zainteresowanie melomanów i krytyki. W 1995r. wystąpiła w La Scali z recitalem pieśni Fryderyka Chopina.Rok później z wielkim sukcesem debiutowała na scenie Semper Oper
w Dreźnie. Urszula Kryger dokonała wielu nagrań dla rozgłośni radiowych i firm fonograficznych, takich jak: Decca, Hyperion, CPO, DUX. Artystka wyróżniona została także nagrodą Fundacji im.K.Szymanowskiego za przemyślane i wysoce artystyczne interpretacje pieśni tegoż kompozytora.

Katarzyna Oleś – Blacha sopran- artysta muzyk, sopran koloraturowy.
W 2001r. ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno – Aktorski Akademii Muzycznej
w Krakowie w klasie prof. Wojciecha Jana Śmietany. Kunszt wokalny doskonaliła podczas licznych kursów mistrzowskich i interpretacyjnych u tak znamienitych pedagogów i śpiewaków, jak Paul Esswood, Anne Raynolds, Lioba Braun, Christian Elssner, Ryszard Karczykowski.Laureatka wielu krajowych i międzynarodowych konkursów i festiwali m. in. w 2010 otrzymała III nagrodę w kategorii głosów żeńskich na VII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki
w Warszawie, a w 2012 roku została uhonorowana Teatralną Nagrodą Muzyczną
im. Jana Kiepury w kategorii „Najlepsza śpiewaczka”. W lipcu 2014 roku została Laureatką nagrody: „Ars Quaerendi” za wybitne działania na rzecz promocji kultury.

Solistka Opery Krakowskiej, gdzie debiutowała w 2001 r. partią Królowej Nocy
w „Czarodziejskim flecie” Mozarta.


           Rafał Bartmiński tenor - absolwent wydziału wokalno- aktorskiego Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. Eugeniusza Sąsiadka. Laureat III miejsca na XI Konkursu Wokalnym im. Ady Sarii w Nowym Sączu. W 2007 roku zdobył drugie miejsce i 11nagród pozaregulaminowych podczas VI Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im.Stanisława Moniuszki w Warszawie. Już w trakcie studiów rozpoczął intensywną działalność koncertową ( Msza h-moll, Magnificat- Bacha, Requiem- Mozarta). Na scenie operowej zadebiutował partią Leńskiego w "Eugeniuszu Onieginie" Piotra Czajkowskiego w reżyserii Macieja Prusa.(2002r. Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie).

Od tego roku stale współpracuje z Teatrem Wielkim- Operą Narodową wykonując główne partie tenorowe. Artysta stale współpracuje z większością najlepszych orkiestr
i filharmonii m.in.: Filharmonią Narodową, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia (NOSPR), Simfonią Varsovią, Polską Orkiestrą Radiową. Współpracuje ze znakomitymi dyrygentami takimi jak: Gabriel Chmura, Teodor Currentzis, Miguel Gomez-Martinez, Tomas Hanus, Mariss Jansons, Jacek Kasprzyk, Hannu Lintu, Marc Minkowski, Tadeusz Wojciechowski, Krzysztof Penderecki, Andrzej Straszyński, Antoni Wit, Tadeusz Wojciechowski oraz Alberto Zedda, a także
z reżyserami: David Alden, Dmitri Tcherniakov, MariuszTreliński, Jakob Messer, Michał Znaniecki, Krzysztof Warlikowski.

Adam Zdunikowski tenor- urodzony w Warszawie kontakty z muzyką rozpoczął w wieku 7 lat, śpiewając w warszawskim chórze chłopięcym „LUTNIA”. Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie śpiewu doc. Romana Węgrzyna. Debiutował w 1990 r., w Warszawskim Teatrze Wielkim partią Clema, w „Małym Kominiarczyku” B. Brittena. W teatrze tym wzbogacał swój repertuar operowy (obecnie posiada ok. 50 partii operowych) i jest solistą do dnia dzisiejszego. W 1991 roku był finalistą w Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari, w Nowym Sączu, w 1992 roku został laureatem na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. St. Moniuszki w Warszawie a w roku 1995 został finalistą Międzynarodowego Konkursu Operowego „Belvedere” w Wiedniu. W latach 1990 – 1998 podjął współpracę z Operą Kameralną w Warszawie. Od roku 1997 jest solistą Opery Krakowskiej. W roku 1996 współpracował z Hamburską Staatsoper (udział
w produkcji „Cosi fan tutte” W.A. Mozarta) i odbył tourne po Japoni. Od 1998 współpracował z Narodni Divadlo w Pradze (występował w ”Cyruliku Sewilskim” G. Rossiniego, Czarodziejskim Flecie”, „Cosi fan tutte” W.A. Mozarta, „Sprzedanej Narzeczonej” B. Smetany czy premierze „Castora i Polluxa” J.P. Rameu). Od 2000-go roku dołączył do stałych gości Opery Narodowej w Sofii (Faust w „Fauście Gounoda, Almaviva w „Cyruliku Sewilskim” Rossiniego, Edgar w „Łucji z Lammermoore” Donizettiego). Adam Zdunikowski posiada również bogaty repertuar oratoryjno-kantatowy (około 50-ciu tytułów). Fakt ten zawdzięcza współpracy z Filharmoniami na terenie całej Polski jak i za granicą.

Marcin Bronikowski baryton - jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie śpiewu doc. Romana Węgrzyna. W 1991 roku był finalistą w Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari,
w Nowym Sączu, w 1992 roku został laureatem na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. St. Moniuszki w Warszawie a w roku 1995 został finalistą Międzynarodowego Konkursu Operowego „Belvedere” w Wiedniu. W latach 1990 – 1998 podjął współpracę z Operą Kameralną w Warszawie. Od roku 1997 jest solistą Opery Krakowskiej. W roku 1996 współpracował z Hamburską Staatsoper i odbył tourne po Japoni. Od 1998 współpracował z Narodni Divadlo w Pradze (występował
w ”Cyruliku Sewilskim” G. Rossiniego, Czarodziejskim Flecie”, „Cosi fan tutte” W.A. Mozarta, „Sprzedanej Narzeczonej” B. Smetany czy premierze „Castora i Polluxa” J.P. Rameu). Od 2000-go roku dołączył do stałych gości Opery Narodowej w Sofii (Faust
w „Fauście Gounoda, Almaviva w „Cyruliku Sewilskim” Rossiniego, Edgar w „Łucji
z Lammermoore” Donizettiego). Adam Zdunikowski posiada również bogaty repertuar oratoryjno-kantatowy (około 50-ciu tytułów). Fakt ten zawdzięcza współpracy
z Filharmoniami na terenie całej Polski i za granicą.

    

70zł

25 maja 2019 r. sobota, godz. 19. 00
BAZYLIKA OO. BERNARDYNÓW W LEŻAJSKU

WROCŁAWSKA ORKIESTRA BAROKOWA
CHÓR NARODOWEGO FORUM MUZYKI

ANDRZEJ KOSENDIAK -dyrygent
ZBIGNIEW PILCH –
skrzypce
JOANNA DOBRAKOWSKA –
mezzosopran
BOŻENA BUJNICKA –
sopran          
ALDONA BARTNIK –
sopran
MACIEJ GOCMAN –
tenor
SZYMON KOMASA –
baryton
AGNIESZKA FRANKOW – ŻELAZNY –
przygotowanie chóru

PROGRAM:
J. S. Bach - Msza h –moll

WROCŁAWSKA ORKIESTRA BAROKOWA Została założona w 2006r. przez Andrzeja Kosendiaka i jest zespołem działającym w ramach Narodowego Forum Muzyki, jednej z niewielu instytucji kulturalnych w Polsce mogących poszczycić się posiadaniem orkiestry barokowej grającej na instrumentach historycznych.

Dzisiaj Wrocławska Orkiestra Barokowa jest zaliczana do najważniejszych polskich zespołów grających na instrumentach historycznych. Jej dorobek i poziom artystyczny – doceniony przez publiczność i krytykę – owocuje współpracą z największymi sławami międzynarodowej sceny muzyki dawnej. Zespół występował pod batutą Philippe’a Herreweghe, Giovanniego Antoniniego, Andrew Parrotta, Paula McCreesha, Andreasa Speringa, Hansa-Christopha Rademanna, Laurence’a Cummingsa, Rubéna Dubrovsky’ego i Christiana Curnyna, jak też gościł znakomite zespoły, m.in. Collegium Vocale Gent, Cantus Cölln, Taverner Consort, Dresdner Kammerchor, Gli Angeli Genève, oraz wybitnych solistów, takich jak Olga Pasiecznik, Vivica Genaux, Julia Lezhneva, Renata Pokupić, Nicholas Mulroy, Daniel Taylor czy Aleksandra Kurzak. Orkiestra jest zapraszana na prestiżowe festiwale oraz bierze udział w transmisjach radiowych i sesjach nagraniowych.

20zł

KONCERT FINAŁOWY

26 maja 2019 r. niedziela, godz. 18. 00
SALA FILHARMONII PODKARPACKIEJ W RZESZOWIE

POLSKA FILHARMONIA KAMERALNA SOPOT

WOJCIECH RAJSKI - dyrygent

PIOTR BECZAŁA – tenor

PROGRAM:
Najpiękniejsze arie tenorowe St. Moniuszki, G. Bizeta, G. Verdiego, G. Pucciniego

Polska Filharmonia Kameralna Sopot powstała w lutym 1982 roku. Jest to 19-osobowa orkiestra smyczkowa, która występuje także w składzie powiększonym
o grupę instrumentów dętych. Pod nazwą Orkiestra Kameralna Wojciecha Rajskiego debiutowała w czerwcu 1982 roku w Gdyni, a już kilka dni później otwierała festiwal Schleissheimer Sommer w Monachium i 37. Festiwal Sommerliche Musiktage Hitzacker. W 1987 roku orkiestra wyjechała na 33 koncerty do Stanów Zjednoczonych, grając m.in. w J. F. Kennedy Center w Waszyngtonie i Metropolitan Museum
w Nowym Jorku. Zespół gościł także w Chinach (1990) i w Japonii (1997).

Polska Filharmonia Kameralna Sopot od początku swej działalności stale gości na renomowanych europejskich festiwalach, m.in. Schleswig-Holstein Musik Festival, Mecklenburg-Vorpommern Festspiele, Praska Wiosna, La Chaise-Dieu. Wiele razy Zespół gościł też na Festiwalu Muzycznym w Łańcucie i w Filharmonii Narodowej w Warszawie. W koncertach, granych w prestiżowych salach koncertowych (by wymienić chociaż lipski Gewandhaus, Musikhalle w Hamburgu, Salę Pleyela w Paryżu czy wiedeński Musikverein) PFK Sopot towarzyszą najwybitniejsi soliści, a wśród nich m.in. Mścisław Roztropowicz, Natalia Gutman, Sabine i Wolfgang Meyer, Misha Maisky, Raphael Oleg, Gary Karr, Aleksandra Kurzak, Piotr Beczała i wielu innych. Koncerty jakie odbył zespół w ramach tournée po Niemczech ze światowej sławy pianistą Krystianem Zimermanem zdobyły znakomite recenzje w niemieckiej prasie.

Piotr Beczała tenor - Studiował w Akademii Muzycznej w Katowicach. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów mistrzowskich m.in. pod kierunkiem Jana Ballarina, Pavela Lisiziana, Seny Jurinac i Dale Fundlinga. W latach 1992-97 występował w Landestheater w Linzu. W tym samym czasie śpiewał gościnnie w Landestheater w Salzburgu. W 1996 pojawił się po raz pierwszy na scenie w Zürcher Oper - od tej pory występował tu wielokrotnie, kreując m.in. partie Don Ottavia w "Don Giovannim" Wolfganga Amadeusa Mozarta, Księcia Mantui w "Rigoletcie" i Alfreda
w "Traviacie" Giuseppe Verdiego, Števy w operze "Jenufa" Leoša Janáčka, Synodala
w "Demonie" Antona Rubinsteina, Walthera von der Vogelweide'a
w "Tannhäuserze" Richarda Wagnera, Matteo w "Arabelli" Richarda Straussa, Elvina
w "Lunatyczce" i Orombella w "Beatrice di Tenda" Vincenzo Belliniego oraz Arnima von Grübbena w operetce "Simplicius" Johanna Straussa.

Wojciech Rajski - dyrygent, założyciel i Dyrektor Artystyczny Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot. Urodził się w Warszawie. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w swoim rodzinnym mieście otrzymując dyplom
z wyróżnieniem w klasie prof. Bogusława Madeya. Jako stypendysta studiował
w Musikhochschule w Kolonii i uczestniczył w kursach mistrzowskich w Wiedniu. Karierę dyrygenta rozpoczął w roku 1971 w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, debiutując baletem Giselle. Równolegle, od 1974 do 1978 roku był dyrygentem i Dyrektorem Artystycznym Opery Poznańskiej. W latach 1978-1980 pracował jako pierwszy dyrygent w Beethovenhalle Orchester Bonn. W 1982 roku założył Polską Filharmonię Kameralną Sopot, z którą do dziś występuje w największych światowych i europejskich salach koncertowych. W latach 1993-2006 Wojciech Rajski był Dyrektorem Artystycznym Polskiej Orkiestry Radiowej z którą, oprócz działalności koncertowej, zrealizował wiele nagrań dla Polskiego Radia. W 1993 roku rozpoczął działalność pedagogiczną podejmując pracę w Hochschule für Musik w Karlsruhe, gdzie otrzymał tytuł profesora. Od roku 1998 jest profesorem dyrygentury
w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a od 2008 roku prowadzi klasę dyrygentury w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Oprócz stałej pracy z orkiestrami polskimi, Wojciech Rajski prowadził gościnnie szereg orkiestr, m.in. w: Czechosłowacji, Węgrzech, Meksyku, Anglii, Szwecji, Grecji, Hiszpanii oraz Niemczech. Jako gościnny dyrygent współpracował z takimi orkiestrami, jak: Swisse Romaine, NDR Hannover czy Bayerische Rundfunk

Piotr Beczała tenor - współpracuje przede wszystkim z następującymi teatrami: De Nederlandse Opera w Amsterdamie, Théâtre Royal La Monnaie
w Brukseli, Opéra National de Paris, Bilbao Opera, Deutsche Oper i Staatsoper Unter den Linden w Berlinie, Bayerische Staatsoper w Monachium, Opernhaus we Frankfurcie nad Menem, Staatsoper w Wiedniu, Grand Théâtre w Genewie, Teatro Real w Madrycie, Teatro Comunale di Bologna, Teatro alla Scala w Mediolanie, Megaron w Atenach, Royal Opera House Covent Garden w Londynie, San Francisco Opera, Lyric Opera of Chicago i Metropolitan Opera w Nowym Jorku. Również regularnie gościnnie koncertuje na najważniejszych międzynarodowych festiwalach - Salzburg Festival, Vienna Festival Weeks, Vienna Klangbogen Festival, Styriarte Graz, Bad Kissingen Festival, Zurich Festival, Lucerne Festival, Montpellier Festival, Festival de Saint Denis. Występował na estradach takich sal koncertowych, jak Berlin Philharmonic Hall, Munich Philharmonic Hall, Herkulessaal w Monachium, Musikverein i Konzerthaus w Wiedniu, Tonhalle w Zurychu, KKL Lucerne, Concertgebouw w Amsterdamie, Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego
w Moskwie oraz Severance Hall w Cleveland.

100    zł (K)

*K – KARNET
CENA KARNETU (7 KONCERTÓW W KARNECIE) 280 ZŁ

 

Statystyka

Odwiedza nas 557 gości oraz 0 użytkowników.