logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

Newsletter Przedstawicielstwa
w Brukseli

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps 16 02

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Aż 1,7 mln osób odwiedziło polski pawilon na Expo w Mediolanie. Tysiące osób zobaczyły także atrakcje z Podkarpacia, które w październiku promowało się na Wystawie Światowej. W Warszawie, w siedzibie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, podsumowano to wydarzenie. O udziale naszego regionu mówił  Michał Tabisz, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej UMWP.

Dla ludzi z całego świata, EXPO było lekcją o naszej części Europy i o regionach, które ją tworzą - ocenił udział Podkarpacia w Expo dyrektor Michał Tabisz.

Do Pawilonu Polskiego ustawiały się tłumy. Przyciągnęliśmy aż 1,7 mln odwiedzających. To o ponad połowę więcej niż pierwotnie oczekiwaliśmy – mówił podczas spotkania z mediami prezes PAIiIZ Sławomir Majman, pełniący na Wystawie Światowej EXPO 2015 w Mediolanie funkcję Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej.

PAIiIZ wspólnie z przedstawicielami Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oraz województwa podkarpackiego, podsumowało polską prezentację na wystawie w Mediolanie.

Polski pawilon był jednym z największych stoisk narodowych wystawy. Jego ażurowa elewacja przypominała skrzynki na jabłka. Te owoce stały się symbolem polskiego rolnictwa na EXPO. Dziennie rozdawano aż 700 kilogramów jabłek z 17 ton, które w tym celu przyjechały na Expo z Polski.

W październiku na Expo promowało się Podkarpacie. Przygotowane przez nasz region atrakcje doskonale wpisały się w hasło przewodnie wystawy - „Żywienie planety, energia dla życia”. W Mediolanie Podkarpackie zaprezentowało przede wszystkim to, z czego słynie: znakomitą żywność wysokiej jakości. Podczas degustacji, które odbywały się kilka razy dziennie, osoby odwiedzające polski pawilon mogły skosztować – w zależności od pory dnia - różnych przysmaków.

Produkcja żywności wysokiej jakości, ekologiczne rolnictwo i przetwórstwo oraz smaczne regionalne, tradycyjne produkty, to wielki potencjał Podkarpacia, który promujemy i rozwijamy. To nasza tzw.  inteligentna specjalizacja - „jakość życia”. Dlatego nasz udział w Expo był jak najbardziej zasadny i dał nam możliwość porównania się z innymi państwami oraz podpatrzenia najnowszych trendów w tej dziedzinie – mówi dyrektor Michał Tabisz.

Na expo nie mogło także zabraknąć elementu związanego z lotnictwem – kolejną inteligentną specjalizacją Podkarpacia. Był to symulator lotów, do którego ustawiały się kolejki. Swoich sił w pilotażu chcieli spróbować wszyscy: zarówno dzieci jak i dorośli. Były też etniczne brzmienia w wykonaniu zespołu Karczmarze oraz nowoczesna muzyka DJ Satora. Nie zabrakło też pierwiastka artystycznego. Duże zainteresowanie odwiedzających wzbudziła wystawa malarska „Kontrasty” – przygotowana przez członków Związku Polskich Artystów Plastyków Okręgu Rzeszowskiego.

Wystawa Światowa EXPO 2015 odbywała się w Mediolanie w okresie od maja do końca października.

Monika Konopka
biuro prasowe UMWP