logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

stop-gmo

 

podkarpacki naturalny wypas

 

leksykon-podkarpackich-smakow-2013
 

ekogala1

 

produkty tradycyjne

 

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps mini 1 2017

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

Rolnictwo w regionie

wrota-rolnictwo

Samorząd Województwa Podkarpackiego wraz z Miastem i Gminą Boguchwała zorganizował konkurs na najlepszy produkt lokalny, sprzedawany na targowiskach, które uzyskał dofinasowanie w ramach programu „Mój Rynek”.
Konkurs ma na celu identyfikację i szerzenie dobrych praktyk w zakresie wytwarzania lokalnych produktów rolno-spożywczych przeznaczonych do spożycia  oraz zwiększenia zainteresowania produktami lokalnymi wśród konsumentów. To podstawowe wymogi ogólnopolskiego konkursu "Mój Rynek Mój Produkt" zainicjowanego przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, we współpracy z Marszałkiem Województwa .
25 kwietnia br. w  Boguchwale odbył się wojewódzki etap konkursu. Wśród podkarpackich przysmaków najlepsze okazały się sery z Wólki Krowickiej i kiełbasa szynkowa z pieprzem z Wierzawic. Teraz będą nas reprezentować w ogólnopolskiej rywalizacji. To szansa na promocję w całym kraju.
W konkursie mogli brać udział wyłącznie producenci produktów lokalnych, przeznaczonych do spożycia, oferowanych na targowiskach, które otrzymały wsparcie na realizację projektu „budowa lub modernizacja (przebudowa, remont, wyposażenie) lokalnych targowisk”.
Do konkursu zakwalifikowało się kilkadziesiąt produktów - małych, lokalnych producentów - co nie znaczy, że wymagania też były niewielkie. Najlepsze okazały się produkty firmy Leda-Ser z Wólki Krowickiej koło Lubaczowa i Masarni OSIP z Wierzawic koło Leżajska.
Zwycięzcy są zgodni, że tradycyjna, podkarpacka żywność ma szanse przebić się także na rynki zagraniczne, ale do tego potrzebna jest promocja. Taką reklamą może być dla zwycięzców z regionu, ogólnopolski etap konkursu, gdzie będą walczyć o tytuł najlepszego produktu lokalnego w Polsce. Miejsce rozstrzygnięcia konkursu nie jest przypadkowe. Bo takie targowiska, jak to nowo powstałe w Boguchwale, mają pomóc małym przedsiębiorcom w dotarciu do klientów. O tym jak podkarpackie produkty poradziły sobie z konkurencją z całej Polski dowiemy się 16 maja, podczas finału w Warszawie.

Statystyka

Odwiedza nas 480 gości oraz 0 użytkowników.