logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps 16 02

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

Gospodarka w regionie

wrota-gospodarka

Tylko współpraca i racjonalne zmiany pozwolą na rozwój połączeń kolejowych w regionie – taki wniosek płynie z kolejnego spotkania członków zarządu województwa z samorządowcami. Tym razem w Urzędzie Marszałkowskim gościli przedstawiciele z powiatów krośnieńskiego i sanockiego.
Rozmowy toczyły się wokół linii: 108 Jasło – Zagórz oraz 106 Rzeszów – Jasło. Na pierwszej z nich zawieszono 4 połączenia. W 2014 roku średnia frekwencja wynosiła tam 11 osób w pociągu, a średnia rentowność ok. 5 %.
Z kolei na trasie Rzeszów – Jasło zawieszono 6 połączeń, a 4 połączenia mają zmienione godziny kursowania.  W 2014 r. średnia frekwencja na linii 106 w przewozach regionalnych to 10 osób na pociąg, a rentowność 5%. Na obu liniach konieczne są dalsze prace modernizacyjne. O konieczności w miarę szybkiego uruchomienia dalszych remontów mówił marszałek Władysław Ortyl.
Podczas spotkania padło wiele uwag ws. rozkładów jazdy. O potrzebie ich dostosowania dla potrzeb pasażerów jak i korelacji z innymi połączeniami mówili również przedstawiciele zarządu. To najczęściej poruszany problem. 
Samorządowcy przekazali swoje uwagi i spostrzeżenia.
Bez modernizacji linii 108 trudno mówić o rentowności tej linii. Pasażerom dziś zależy na czasie – tłumaczył Roman Konieczny, starosta sanocki.
Padały też propozycje nowych inwestycji, m.in. z ust wiceprezydenta Krosna Tomasza Solińskiego.
Poprzemy każde rozwiązana, które będą racjonalne – podkreślił wiceprezydent.   
Samorządowcy potwierdzili chęć częściowego współfinansowania połączeń. O szczegółowych kwotach będą rozmawiać z zarządem na kolejnych spotkaniach. Mówili też o konieczności promocji tej formy podróży i konkurencyjności wobec busów.
Nie mamy złudzeń, że do połączeń regionalnych zawsze będziemy dopłacać, kwestią do rozstrzygnięcia jest tylko ile, a niektóre połączenia mają rentowność na poziomie 5 procent – mówił wicemarszałek Wojciech Buczak.
Właśnie powołujemy wojewódzki fundusz kolejowy. Dzięki tym środkom będziemy mogli wykonać małe remonty w infrastrukturze m.in. dworców lub przystanków jak również promować korzystanie z transportu kolejowego – podkreślił Władysław Ortyl, marszałek województwa.
Tomasz Leyko
Fot. Sebastian Kieszkowski
Biuro prasowe UMWP

Statystyka

Odwiedza nas 610 gości oraz 0 użytkowników.