logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps mini 1 2017

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

Od tej pory to hasło oraz nowy logotyp znajdą na się na wszystkich materiałach promocyjnych, podczas imprez i spotkań, itd. Stanowią również element strategii promocji województwa, która w ciągu najbliższych lat będzie wdrażana „wypełniając” nowe hasło treścią. Strategię na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego przygotowała krakowska firma DEMO Effective Launching.
Strategia zakłada, że województwo, które do tej pory kojarzyło się w Polsce przede wszystkim z pięknymi krajobrazami i Bieszczadami, powinno zacząć promować się poprzez gospodarkę. - Nigdzie w Polsce nie ma Doliny Lotniczej, czyli stowarzyszenia skupiającego kilkadziesiąt firm z branży lotniczej. A jak lotnictwo, to czyste, nowoczesne technologie. I to właśnie stało się podstawą nowego spojrzenia na region. Strategia powinna odpowiedzieć na pytanie, czym Podkarpacie będzie za kilka lat na mapie Polski, Europy, a nawet świata i czym się będzie wyróżniało. Musi być unikatowe, prawdziwe i atrakcyjne, aby przyciągało ludzi, budziło zainteresowanie, zachęcało do powrotów i inwestowania – przekazuje Izabela Fac z działu Promocji Regionalnej.
 
Strategia marki to określone skojarzenia, emocje, opinie i postawy, które kreują percepcję. A marka terytorialna to szczególnie skomplikowany i niejednorodny konstrukt, składający się z siły poszczególnych submarek, której obraz należy odpowiednio wypozycjonować. Na wypozycjonowanie marki mają wpływ produkt, konkurencja, trendy, oczekiwania odbiorców oraz kierunek. Do tej pory definiowana było jedynie 1/3 województwa – Bieszczady. Za kilka lat Podkarpackie ma być znane z jako polskie centrum lotnictwa, ponieważ właśnie tutaj m. in. działa jedyne w Polsce Stowarzyszenie Dolina Lotnicza (skupiające 90% polskiego przemysłu lotniczego), tutaj zawarte jest 100 lat historii lotnictwa i 70 przemysłu lotniczego, działają na Politechnice Rzeszowskiej takie kierunki jak lotnictwo i kosmonautyka. W rezultacie lotnictwo ma być najbardziej unikalnym elementem województwa na skalę Polski, a Bieszczady najsilniejszą marka województwa. Marka „Podkarpackie” powinna budować percepcję zrównoważonego rozwoju w kontekście dwóch najważniejszych elementów turystyki (Bieszczady) i przemysłu (lotnictwo).
 
Podczas posiedzenia o nowym logo i haśle mówiła przedstawicielka DEMO Anna Nowak oraz przedstawiciele instytucji kultury, turystyki, lotniska Rzeszów – Jasionka. Z okazji przyjmowania przez sejmik nowego hasła i logotypu województwa wszyscy mieli okazję posmakować specjalnie przygotowanego tortu z czekoladowym nowym logo województwa, ciasteczka z podobną ozdobą oraz otrzymać pamiątkowy znaczek. Dodatkowo podczas omawiania tego punktu posiedzenia sejmiku salę posiedzeń ozdobiły iluminacje przedstawiające nowy logotyp.

Żródło:
hej.rzeszow.pl