logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps mini 1 2017

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

gospodarka podkarpacka W Rzeszowie trwa spotkanie przedstawicieli kilku europejskich regionów i organizacji. Debatują nad poprawą systemu transportu.

  Projekt Move on Green ma służyć zebraniu dobrych praktyk dotyczących transportu zrównoważonego na obszarach wiejskich i górskich, ich udostępnieniu i wdrożeniu. W projekcie bierze udział 13 partnerów z 10 krajów Europy. Uczestnikami są regiony z Hiszpanii (Teruel i Burgos), Grecji (Epir i Tesalia), Wyspy Szetlandzki (Wielka Brytania), Centralny Region Transdunajski oraz organizacja West Pannon (Węgry), Burgenland (Austria) oraz Vidzeme (Łotwa), Ministerstwo Rolnictwa i Infrastruktury Brandenburgii (Niemcy), Centrum wsparcia Biznesowego z Kranj (Słowenia) oraz województwo podkarpackie. Trzynastym partnerem jest stowarzyszenia Euromontana, grupującego obszary górskie w Unii Europejskiej.

Grupa docelowa projektu są osoby, które nie mogą jeździć samochodem, np. studenci, ludzie starsi, niepełnosprawni. Jeśli ułatwi im się komunikację, to zapewni im większy komfort życia. A dodatkowo dla młodszych może być to argument za pozostaniem w regionie.

- Musimy myśleć o transporcie perspektywicznie – mówi Alexia Rouby ze stowarzyszenia Euromontana, grupującego obszary górskie w Unii Europejskiej. – Paliwa drożeją, więc rozwiązaniem mogą być pojazdy elektryczne.

Andrzej Kulig, dyrektor Departamentu Środowiska Urzędu Marszałkowskiego zaznacza, że transport, który spełnia wymogi ochrony środowiska, nie tylko nie jest hamulcem w rozwoju gospodarczym, ale wręcz może mu sprzyjać.

- W województwie podkarpackim są dwie firmy produkujące samochody elektryczne – przypomina Andrzej Kulig.

Alexia Rouby tłumaczy, że zajmuje się nie tylko dostępem do wielkich miast, ale też wewnątrz regionów wiejskich. Pytana o konkretne rozwiązania mówi o przykładach wspólnego korzystania z aut czy o rozwożeniu towarów do sklepów przez autobusy kursowe.

ac