logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps mini 1 2017

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

Ponad 120 uczestników, kilkudziesięciu prelegentów, angażujące słuchaczy wystąpienia i emocjonujące debaty – oto co miało miejsce w ubiegły piątek podczas pierwszej edycji Kongresu Marketingu i Innowacji w Samorządach.

Tego dnia Rzeszów stał się miejscem debaty o nowych trendach w komunikacji i marketingu miejsc.

- Kongres pokazał, że miasta i regiony potrzebują ekspertów posiadających odpowiednią wiedzę, rozumiejących specyfikę marketingu miejsc, tworzących nowe trendy w promocji miast. Podczas Kongresu mieliśmy okazję przekonać się, że wiedza pracowników samorządowych nie zawsze jest pełna i potrzebują wsparcia w formie szkoleń czy otwartych spotkań z ekspertami. Nasze spotkanie było swoistym warsztatem, podczas którego przekazywano wiedzę, uznawaną niejednokrotnie za najcenniejszy zasób marketingowy, czekamy teraz na kolejną edycję Kongresu – podkreśla Marzena Furtak-Żebracka, dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa.

Za nami pierwsza edycja Kongresu Marketingu i Innowacji w Samorządach. Z tej okazji do stolicy Podkarpacia przyjechali przedstawiciele polskich samorządów i firm z województwa lubelskiego, łódzkiego, mazowieckiego, małopolskiego, śląskiego, świętokrzyskiego oraz podlaskiego. Tematem przewodnim wydarzenia były nowe kierunki rozwoju marketingu terytorialnego, bazujące na wykorzystaniu innowacyjnych narzędzi promocji i technologii informatycznych. Podczas Kongresu Marketingu i Innowacji w Samorządach uczestnicy mieli okazję wysłuchać prelekcji ekspertów zawodowo zajmujących się kreowaniem i promocją marki miejsc. Jak powiedział Jarosław Reczek, Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego – Magnesem przyciągającym uczestników na Kongres Marketingu i Innowacji w Samorządach był mocny program wydarzenia oraz obecność cenionych specjalistów, wśród których znaleźli się pracownicy i właściciele prestiżowych instytucji i firm. Tak duża liczba chętnych do udziału w Kongresie pozwala mieć nadzieję na jego kontynuację w następnych latach.

Dyskusja o przyszłości marketingu miast i regionów

Program wydarzenia obejmował wystąpienia prelegentów – specjalistów z zakresu marketingu i nowych technologii oraz dwie debaty z udziałem ekspertów i publiczności. Prezentowano nowe, często wyszukane, a przez to przyciągające uwagę narzędzia promocji miast i regionów. Prelegenci zachęcali również do wykorzystywania nowoczesnych technologii jako sposobu dotarcia do mieszkańców. Pierwsza z debat dotyczyła „Trendów przyszłości w marketingu miejsc”, a tematem drugiej były „Narzędzia komunikacji w promocji marki miejsc – oczekiwania a rzeczywistość”. Eksperci dyskutowali o skuteczności i słabych stronach poszczególnych metod promocji posługując się w tym celu przykładami z życia wziętymi.

Wśród prelegentów byli m.in.: Krzysztof Nepelski - Pełnomocnik ds. Relacji Instytucjonalnych, Grupa RMF, Mariusz Pleban – Wiceprezes Zarządu Związku Firm PR, Prezes Multi Communications, Sebastian Chachołek - Prezes Zarządu Grupy PRC, Robert Stępowski - Redaktor naczelny serwisu MarketingMiejsca.com.pl, Rafał Sanecki – Account Manager Gov&NGOs, Grupa Onet oraz Mikołaj Dorożała i Jacek Szymczyk z Discovery Polska.

- Podczas Kongresu mówiliśmy m.in. o kierunkach rozwoju systemów informatycznych mających zastosowanie w promocji jednostek samorządu terytorialnego. Zwracaliśmy uwagę na rolę informatyzacji w realizowaniu strategii budowania marek, a także poruszaliśmy temat ewolucji narzędzi marketingowych z punktu widzenia rozwoju technologii informatycznych, które coraz głębiej wkraczają w działania wizerunkowe – dodaje Wojciech Materna, Prezes Zarządu, Stowarzyszenia Informatyka Podkarpacka.

Nowe wyzwania przed samorządami

Przez wiele tygodni Rada Programowa pracowała nad doborem prelegentów i wstąpień. W efekcie powstał naprawdę dobry i spójny program, a nam udało się zaprosić na Kongres znamienitych ekspertów. Program doskonale się sprawdził, czego efektem były bardzo pozytywne opinie uczestników, a Ci nie tylko z zainteresowaniem wsłuchiwali się w wystąpienia, ale także brali aktywny udział w debatach – mówi dr Dariusz Tworzydło, współorganizator Kongresu, prezes zarządu Exacto Sp. z o.o., pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego.

Partnerzy strategiczni Kongresu to: Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka. Organizatorem wydarzenia była firma Exacto Sp. z o.o.

Partnerami merytorycznymi wydarzenia byli: Aurum Film, Discovery Science, Ideo Sp. z o.o., Instytut Monitorowania Mediów, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, IPC Instytut Badawczy, Klaster IT, PRC Communications, Związek Firm Public Relations.

Patronami medialnymi Kongresu byli: epr.pl, Gazeta Samorządu i Administracji, gospodarkaPodkarpacka.pl, InfoPR, Marketer+, Marketing i Rynek, marketingmiejsca.com.pl, marketingowiec.pl, Newsline.pl, Onet, Panorama Silesia, PRoto PR, Serwis Samorządowy PAP.

Przy organizacji Kongresu współpracowały wydawnictwa: Helion, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Dom Wydawniczy REBIS, Wydawnictwo Naukowe PWN.