logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps 16 02

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

nowiny Budowa 25,6 km autostrady z węzła Wierzbna do węzła Przemyśl dobiega końca. Realizowane przez Budimex prace zaawansowane są w 97 proc.

To najsprawniej budowana część A4 w Podkarpackiem. Na odcinku z Wierzbnej do Pawłosiowa prace rozpoczęły się w sierpniu 2010 r. Na tym z Pawłosiowa do Radymna dwa miesiące później. To najsprawniej budowana część A4 w Podkarpackiem. Na odcinku z Wierzbnej do Pawłosiowa prace rozpoczęły się w sierpniu 2010 r. Na tym z Pawłosiowa do Radymna dwa miesiące później.

Ta część autostrady będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy plus pas awaryjny. Pas zieleni rozdzielający jezdnie jest na tyle szeroki, że w razie zapotrzebowania, będzie można na każdej jezdni dobudować trzeci pas.

- Poziom zaawansowania robót wynosi 97 proc. Na trasie głównej ułożona jest już warstwa bitumiczna. Zakończyliśmy wykonanie oznakowania poziomego – mówi Wojciech Majdyś z firmy Budimex.

Finalizują się prace przy MOP-ach, czyli Miejscach Obsługi Podróżnych. Tutaj będą się zatrzymywać i odpoczywać kierowcy. Na tym odcinku są cztery MOP-y, Pawłosiów, Cieszacin, Kaszyce i Zamiechów.

- O skali robót świadczą liczby. Na autostradę oraz drogi dojazdowe zużyliśmy pół miliona ton mieszanki bitumicznej. Podpisaliśmy tysiąc umów z podwykonawcami. W szczytowym okresie robót dziennie pracowało tysiąc osób i 450 jednostek różnego sprzętu – mówi Wojciech Majdyś z Budimeksu.

Budowa autostrady z Wierzbnej do Radymna, w tym 23 mostów i wiaduktów oraz 38 km dróg dojazdowych dla właścicieli działek „przeciętych” przez A4, kosztowała 800 mln złotych.

Pasy na jezdniach wykonane są technologia dot-line. Są lepiej widoczne, trwalsze. Kierowca wyraźnie słyszy, gdy najedzie na nie. To poprawia bezpieczeństwo.

Do końca dobiegają prace przy budowie i wyposażaniu Obwodu Utrzymania Autostrady w Radymnie. To strategiczne miejsce. Pracujący tu ludzie będą odpowiedzialni za bieżące utrzymanie trasy. Nz. wewnętrzna stacja paliw.

Magazyn soli, która będzie wykorzystywana do posypywania autostrady zimą.

Budowany przez Budimex odcinek autostrady z Wierzbnej do Radymna, rozpoczyna się za węzłem Wierzbna (budowanym przez inna firmę).

Budimeksowska autostrada na wschodzie kończy się za węzłem Przemyśl nieopodal Radymna. Stąd jest jeszcze ok. 25 km do polsko - ukraińskiego przejścia granicznego w Korczowej.

Prawdopodobnie już za kilka tygodni kierowcy będą mogli jeździć 17 km autostrady A4, pomiędzy węzłami Pawłosiów i Przemyśl.