logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps mini 1 2017

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

rdn-radioSzybki dojazd do Warszawy jest priorytetem dla władz samorządowych Podkarpacia. Zarząd województwa podkarpackiego musi wybrać, która z inwestycji kolejowych będzie realizowana w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej.

Jak mówi marszałek Władysław Ortyl, najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem jest wybór remontu fragmentu linii L-25 na odcinku Wola Baranowska-Ocice-Sandomierz. Plany dotyczą też linii kolejowej w kierunku Mielca. - Planujemy wyremontować odcinek linii L-25 od Ocic do Sandomierza. W tej kwestii będziemy współpracować z woj. świętokrzyskim i dalszą część remontować będzie właśnie świętokrzyskie. Od Ocic, w drugą stronę chcemy wyremontować fragment L-25 do Woli Baranowskiej. Tam znajduje się jedyne na Podkarpaciu połączenie z linią LHS czyli z tzw. szerokim torem. Były takie koncepcje LHS-u, aby zbudować tam terminal. Jeśli tak się stanie, to jeszcze bardziej uzasadniałoby tę inwestycję. W tym układzie jest też ciąg dalszy linii L-25 w kierunku Mielca i Dębicy. Chcielibyśmy ten fragment ująć w Regionalnym Programie Operacyjnym – mówi marszałek Władysław Ortyl.

W programie Rozwój Polski Wschodniej pojawiły się dodatkowe pieniądze przeznaczone na infrastrukturę kolejową. Na ten cel przeznaczonych będzie ok. 250 milionów euro, które podzielone będą między 5 województw. Nie jest wykluczone, że ta kwota zostanie nieznacznie zwiększona.

eb

Posłuchaj Władysława Ortyla: